tirsdag den 2. juni 2009

undersøgelse af biotop

De muslinger jeg har fundet på min biotop er blåmuslinger.
Mine børn og jeg fisker ofte efter krabber og til dette bruger vi muslingerne.
Det er ret sjovt,især nu hvor jeg kan fortælle lidt mere om krabberne. Er det en hun krabbe, hvorfor går de sidelæns osv. Her drager jeg nytte af vores tur med klassen til Esbjerg :)
Efter undersøgelser af krabbe afslutter vi altid med et krabbe væddeløb, hvilket børnene synes er sjovt.
I øjeblikket er jeg igang med min biotop 4 opgave, hvor jeg virkelig får kombineret natur og værkstedsfaget, så vent med spænding på resultatet. Bedste dokumentation er visuelt med billeder og jeg håber at mit kamera virker snarest ellers må jeg jo vise det færdige resultat på næste indkald 12- 13/6 -09
Jeg kan sige så meget at det har med sten at gøre, hvilket vel ikke er så overraskende nu når den tidligere opgave handlede lidt mere generelt om sten. Denne gang vil jeg beskrive, hvordan de rent pædagogisk kan anvendes. Også didaktisk so dont worry.

Ingen kommentarer: