tirsdag den 2. juni 2009

melormenes videre færden

Nu jeg er igang, bliver jeg da nødt til at overraske jer alle. Mine melorme lever stadig i bedste velgående. Eftersom mn blog har været lidt stillestående er det sikkert gået mange næser forbi, men vi er blevet forældre til endnu et kuld. Helt fantastisk. Da jeg jo arbejder med dagplejebørn (0-3) har vi nu fået den faste rutine at vi, hver formiddag skal kigge lidt på billerne. De er meget fasineret af dem. I starten handlede det bare om at tvære flest mulige, men nu viser børnene et fantastisk hensyn. Dette hensyn har de videreført ude i min have så vi har på tiden bænkebiddere og mariehøns i mængder man troede var umulige. Ret sjovt for da vi startede var der ingen af os der pillede ved de "små kryb" men nu har vi fingeren i alt for at kigge lidt nærmere på dem. Dog skal det holdes på et "lavt" plan, da interessen daler så snart man bevæger sig ud i lange forklaringer om hvorfor og hvordan. Jeg ved at børnene tilegner sig en masse visuelt og ved at få lov til at pille og når vi kan sætter ord på hvad vi gør er jeg overbevist om at det hænger ved også den dag de skal videre fra mig og i børnehave hvor de så kan arbejde videre med deres erfaringer.

Ingen kommentarer: