tirsdag den 16. september 2008

Kartoffelfælde

Nu har jeg det, jeg vil da lave en kartoffelfælde med mine børn.
Det er jo total oplagt at lave en sådan. Faktisk tror jeg også jeg vil lave en med mine dagplejebørn. I hvert fald de ældste. Det vil lige være noget for dem. Nu har vi vist også kigget og rørt længe nok ved edderkopper. Det var lidt sjovt i dag. En mor var ved at aflevere sit barn, da hun til sin store skræk så en kæmpe edderkop (på str. med hovedet på en spiseske). Hun sprang tilbage og sagde jeg holder børnene her. og begyndte at spæære vejen for de kære små. Jeg siger til hende ork det er da ingenting børnene er vant til edderkopper godt nok er den der stor men den kan jo ikke gøre os fortræd. (jeg spillede sej, jeg synes selv den var mega klam). Nå men hun kiggede på mig og jeg tog en avis (jeg turde ikke røre den) fik den op på den og smed den uden for. En af mine store dagplejebørn sagde så Nå Rikke leder den efter noget at spise eller fryser den bare. Moren kiggede på mig og jeg måtte gå til erkendelse og fortælle vi har fanget mange edderkopper i marmeladeglas for at studere dem. Fed oplevelse...
Men det var jo lige en side bemærkning.

En ting er helt sikker kartoffelfælder på biotopen vil være at finde snarest.....

Ingen kommentarer: